Tuesday 22 March 2011

Cerita cinta monyet..hihihi

datang plak jiwang time dgr lagu korea nie 'park shin hye'...
hahhaha kngan lma menjelma semula...kisah cinta yang dah tggl sejarah...


RAHMAN...
dia lah kekasih pertama ku,,,
kami hanya bertentangan mata setiap kali kmi berjumpa,hanya senyuman yg jadi  hadiah setiap kali  terserempak..x pernah berbual apa lg berjumpa...
tp tup..tup..tup heboh satu kg konon nya aku dan dia bercinta....
hhahahahahhaha
dan dr situ bermulalh usikan nakal teman2 kmi yg 'menjodohkan' kmi...
kmi jd kekasih tanpa ada ucapan rasmi dari dia atau pun aku untuk 'mensahkan' hubungan kami sbg kekasih...


kami pun spt kerbau di cucuk hidung hanya ikut permainan teman2 kmi...kmi bercinta dan aku rasa bahagia bersamanya..jantung ku ini berdegup kencang setiap kali terlihat dirinya..
tp hubungan kmi x lma..
suatu hari aku terserempak dgn kawannya dan kmi berbual seketika dan tanpa aku sedari rupanya dia terlihat aku bersama kawannya itu,dengan muka masam dia pergi dan lbh semggu dia x tegur aku...apa lg jumpa aku...selalunya bla time blk skola dia slalu ambil aku tp slps kjdian itu dia senyapkn dirinya...aku?? aku apa lg org dah merajuk tggu lh rajuknya tu surut bru aku jumpa...


dua mggu kmudian dia tetiba dtg dan berkata biarlah kta putuskn sja hubungan kta ini ...aku terkedu dan perasaan ku bercampur baur tika itu,sedih...gelihati dan keliru...
aku sedih sbb aku dah syg kt dia..
aku gelihati sbb hubungan apa yg dia nak putuskn sbb slama ini  kmi mcm bercinta main2 ja...
dan keliru knp gtu cepat kmi berpisah...


dan slps itu aku pun solo... tp begitu susah aku nak lupakn kngan aku bersama dia
smpai hbs dua buku diary ku aku bakar  hanya krn nak lupakn dia tp x blh sehingga saat ini dia msh ada jauh d lubuk hatiku...kenangan terindah..


DIMAN


Lelaki ke dua yg muncul dlm  ku..
aku pun x tau bla lg dia nie perhatikan diriku
tetiba ja dtg makcik nie(tuan rumah yg diman sewa bilik) jumpa aku gtau suruh kerumahnya ada hal ptng katanya..aku mmg biasa dgn klurga mck nie jd aku pun dtg je lh ...org dah jemput apa lg gi je lh...
setiba aku disna dia knl aku dgn pemuda nie(Diman)...dia kta pemuda nie yg nak  knl dgn aku...terkejut mmg t'kjut pun tp kontrol lh skit...kmi pun berbual...tya ini..itu...begini..begitu...


selang beberapa hr ada surat utk ku dr nya...nak belanja makan sabtu nie ...mcm mn aku nak jawap..klu mak aku tau hal ini pasti dia marah...aku pun mta pdpt kakak ku dan dia dgn baik hati m'izinkn aku pergi pasal mama dia kta biar dia settle kn dgn syarat balik cepat..


dan sabtu tu adalh first date ku sama dia dan kelakarnya kmi hanya g restoran Malindo makan tghari pas 2 aku  ckp aku harus blk..x blh lma2 kluar...dan berakhirlh first date ku sma dia dlm masa 1 jam ja kmi berjalan sma...hahhahah dating apa 2 klu gtu...hikhik


tp dia nie berani..dlm 2 bulan kmi knl trus dia sunting aku sbg kekasihnya..mulanya aku tolak sbb aku msh x blh lupakan rahman tp dia nie x pernah nak mengalah di cubanya lg dan sbb terharu dgn sikapnya aku terima dia dlm hidup ku...lma jg kmi couple mau hmpir setahun tp hubungan kmi di tentang oleh nenek ku krn alasan dia klu org kuala penyu apalgi bangsa bisaya nie x bagus ktanya...
aku dilema mana satu harus aku pilih...dan ketika aku cuba mengalah dengan merelakn hubungan ini berakhir dia dtg bersemuka dgn nenek ku...dan dia berjanji akan jg aku baik2 tp nenek ku ttp x merestui hubungan kmi...
dan dia kata klu aku setuju hanya satu sja jalan yg kmi ada iaitu kawin lari...
aku terkedu dan x pernah terlintas di fkrn aku untuk pergi sejauh itu...dan dgn hati yg berat aku pun berkata padanya biarlah hubungan kta ini ttp begini andainya ada jodoh diantara kta, kta akan bersama jua tp klu x ada terima sja lh...aku x putuskn hubungan ini tp andai ada diantara kta yg sdh ada pilihan lain itulh penamat cinta kita...


dan 5 bulan kemudian dia dtg kerumah ketika itu hari raya bersama seorg wanita dan dia perkenalkn wanita itu sbg isterinya...dan entah knapa hati ku ketika itu x terasa apa2 pun...mgkin aku dah duga kejadian itu yg akan berlaku kelak...


RAZIF


lelaki ke3 dlm hati ini...
kmi berkerja di tempat yg sma...tp pertemuan kmi terjadi bukan dlm keadaan yg baik...
dia ketika itu seorg penyelia bhgian kbshn d airport dan aku cashier d restoran d airport jg...pekerjanya salah seorg kawan lma aku ketika d bangku skola rendah..mmg dia nie kira lambt skit dr org lain ..namanya jeremi...jeremi slalu mengaduh arah ku konon dia slalu d buli oleh  penyelianya..ktanya mentang2 ank org kaya berlagak...aku tersentuh m'dgr keluhannya...
dan suatu hr ketiga c razif nie lepak d restoran...aku pun cuba utk b'ckp dgn nya..dan mmg dia nie sah jenis yg angkuh...aku pun ckp lh dgn dia w'pun dia tu kira bos tp jgnlg blh buli org sesuka hatinya...dan entah knp perasaan ini mmg x suka terhadapnya...dia kta jgn masuk cmpur klu bkn hal aku...ok aku kta dan sejak dr itu asal ja jumpa dia mmg aku meluat tgk muka dia...hati ini sakit semcm ada kemarahan yg besar dlm diri ini t'hdpnya...


dan entah mcm mn slps beberapa lma dan aku pun x persaan kmi blh baik semula
dan slps m'genalinya rupanya dia nie sweet..kuat melawak dan menghiburkan..
dan tetiba ja perasaan ku spt di tiup bayu angin sepoi2 bahasa..rasa syg mula berputik...klu x melihat wajahnya hati ini gelisah...slalu terbayang wajahnya...dan klu byngan wajahnya terlintas di fkrn tetiba ja dia muncul...mcm tau2 ja kdtngn dia 2 ku natikn..


dan akhirnya tangal 03.12.2006
aku rasmi dan sah menjadi isterinya...
dan kini kmi d kurniakan sepasang cahaya mata..
Ag Ahmad Danial dan Dg Nur Aleeya Maisara...


dan kini kisah cinta ku semakin bertambah hati ini terpaksa berkongsi cinta untuk org2 yg ku sygi...



No comments:

Post a Comment